Via Capetown naar Swakopmund (Namibie) - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Sebastian Wind - WaarBenJij.nu Via Capetown naar Swakopmund (Namibie) - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Sebastian Wind - WaarBenJij.nu

Via Capetown naar Swakopmund (Namibie)

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

05 April 2010 | Namibië, Swakopmund

Hoi hoi hoi! Na een 5 daagse reis heb ik eindelijk een internet cafe gevonden! Ik heb jullie reacties gelezen, tof, baije dankie :D! Mattijs en ik zijn woensdag ochtend om 7 uur uit bed gegaan om met Nomad Tours mee te gaan naar Namibie. We zagen er echt niet uit, na een hele week feesten en activiteiten. Iedereen moest nog wachten omdat ik wat was vergeten bij de bar, we waren dan ook blij om eindelijk in de bus te zitten. Ons reisgezelschap bestaat incl ons uit 12 mensen. 2 duitsers, 3 nieuw-zeeland, 2 zuid-koreanen, 1 uit USA en nog een Nederlander. Eigenlijk is dit je soort nieuwe familie voor de komende 7-14 dagen. Je zet samen de tent op, je eet de hele dag samen en je doet alle activiteiten samen. De eerste 2 nachten zaten we nog in zuid-afrika (Noorden) dichtbij springbok en de oranjerivier. Ontzettend heet hier (ongeveer 35 graden). De oranjerivier ligt tussen zuid-afrika en namibie (op de grens). de 2e nacht hadden we een camping aan de rivier en was het erg leuk om even naar Namibie te zwemmen haha. We hebben die avond met zijn allen gevolleyballt en lekker gerelaxed. De volgende dag zijn we Namibie in gegaan richting The Fish River Canyon. Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg onder de indruk ben van Namibie. Het landschap veranderd om de 50-100 km. De eerste 2 dagen in Namibie waren warm (40-45 graden) en echt alleen woestijn en de grootste duinen ter wereld, alles is roodgekleurd, echt ongelovelijk!
De Fishriver Canyon is super vet en de 2e hoogste Canyon ter wereld! Hier hebben we weer heerlijke foto's gemaakt en zonsondergang gekeken met zijn allen. Naast deze Canyon zijn er veel duinen en zie je eigenlijk alleen droge vlakken. Er zijn geen asfalt wegen. We rijden dan ook in een dikke truck door de desert.
Zo zijn we gister nog op een duin geweest van 140 meter hoog en kan je rond de 40-45 km p/uur halen als je eraf rent (hebben we ook gedaan :-D). Nu ik toch bezig ben met de duinen, gisteren zijn we naar de sossusvlei en deadvlei geweest. Een van de mooiste stukken natuur ter wereld. Ik heb hier ontzettend veel foto's gemaakt en heb nog 9 gb wat ik op dvd moet zetten, (elke dag maak je gemakkelijk 150 foto's hier) Na de sassusvlei zijn we verder gaan reizen richting Swakopmund. We hebben onderweg nog wat Grotten bezocht waar Steve Irwin ook is geweest. Hier hebben we een Black Mamba gezien. Ik heb deze goed op de foto (dacht dat hij niet gevaarlijk was, totdat onze Gids zei dat ik er weg moest). Black Mamba is de dodelijkste slang in Zuidelijk Afrika en als deze kwaad is gaat hij je gewoon achterna om je te pakken en zijn max speed is 25 km/uur.
Gelukkig was hij niet onrustig of nerveus geworden van mijn foto shots :P. Na deze fotoshoot zijn we verder gegaan richting Swakopmund en zijn we wezen overnacht ergens in de middle of no-where en het kleinste dorp van Namibie Solitaire. Hier staat een bar, bakkerij en dat is het. Die avond hebben we gevoetbald (9 vs 9) tegen de lokale jongens daar! Echt heerlijk afrikaans op een zandveldje met E-Goaltjes. Mattijs scoorde al vroeg de 0-1, na 60 min werd het 1-1 en in de laatste minuut scoorde we de 1-2 toevallig ook weer een duitser die het keurig afronde. Al met een super ervaring om tegen die jongens de spelen. Al kwam ik er niet zonder kleerscheuren vanaf.. Dit was tot nu toe 4 dagen in een Notendop, ik hoop morgen wat foto's online te knallen. Sung (Koreaan) heeft van de voetbalwedstrijd super mooie siluets gemaakt. Die vent heeft ook een camera (niet normaal meer, zo mooi en duur)
Morgen gaan we quadbiken hier door de duinen :D! Ik zet wat google foto's van sossusvlei erop, krijgen jullie een beetje een indruk van Namibie. Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is, want ik maak zoveel mee hier.
Tot slot, ik gebruik mijn NL 06 nummer weer.

xxxxx liefs.

  • 05 April 2010 - 15:37

    Agnes:

    Hey lieve Sebas,
    Wat super om zo jouw ervaringen te lezen...geweldig allemaal.Wat zal jij een indrukken opdoen zeg. Vind je foto's ook super.Geniet vooral verder, maar take care ok? Liefs Tekke en Agnes

  • 05 April 2010 - 16:24

    Jos:

    Haha, aap die je bent! Beetje tof doen met zo'n slangebeest. :D :D Ik zie je al van die duinen afstormen en dan lekker zandhappen. ;)

    Keurige actie van die duitser natuurlijk, kon ook bijna niet anders.. haha! :D

    Veel plezier nog met die internationale gang van je en hou je taai, Steve Irwin wannabe! :)

    Kus!!
    :D

  • 05 April 2010 - 17:13

    Renzo:

    Je kunt die slang hebben Sebasterd!

    Mooie verhalen

  • 05 April 2010 - 18:21

    Stephan:

    Klinkt vet bassie. Mooie verhalen allemaal. Zo te horen een hele ervaring. Have fun nog ff daar en spreek je snel weer. Groeten

  • 05 April 2010 - 22:31

    Piet:

    Jij hebt echt een supervakantie!!
    Blijf vooral foto's maken en doe voorzichtig.
    Gr Piet

  • 05 April 2010 - 22:31

    Piet:

    Jij hebt echt een supervakantie!!
    Blijf vooral foto's maken en doe voorzichtig.
    Gr Piet

  • 06 April 2010 - 14:57

    Sebastian De Wind:

    Heb wat nieuwe foto's erop gegooit! We gaan morgen richting Ethosha
    Super mooi nationaal park in het
    Noorden van Namibie, we hebben onze trip in Namibie verlengd met 5 dagen. xx

  • 06 April 2010 - 17:50

    Erene:

    Hallo,

    Wat weer een mooie foto,s. Heet jullie gids Krokkie? Leuk gidsje trouwens. Sebas jongen kijk nou uit met die snakes daar. Groetjes aan je nieuwe familie en wees voorzichtig!!! Tot gauw!! Liefs en dikke kus ook voor Mattijs.

  • 07 April 2010 - 02:58

    Johan :

    Toppe foto's en verhalen Sebanjus! Doe het kalm aan maar ook niet te kalm, en blijf posten!

    Groetjes Yuhan

  • 07 April 2010 - 06:57

    Arjan:

    mooi foto's bassie. ben jaloers :) kun je daar ook met je snowboard af van die zandduinen?

  • 08 April 2010 - 11:49

    Sebasjeh:

    Je kunt inderdaad sandboarden, helaas niet gedaan we zijn wezen quadbiken door die duinen :) en ik had spierpijn van al dat gehike en ze hebben geen cablecoard.

  • 08 April 2010 - 13:50

    Stelp:

    Heey Sebas, wat een prachtige reisverhalen en foto's! Als je nog 's wat mooie hoofden fotografeert.... kan ik weer portretskilderjen!

    Marjan


  • 09 April 2010 - 11:15

    Marleen:

    Hey Sweety!

    Wat weer een heerlijke verhaal! Mooie pics ook!!! Ik ben nog steeds jaloers op je mooie avontuur! Ik zag dat je over 25 dagen alweer terug komt, vet snel ja! Geniet er nog lekker van!

    Dikke kus

  • 11 April 2010 - 14:06

    Els:

    Hoi lieverd,
    Ook hier genieten we van je verhalen en foto's!!
    Nog een paar weekjes en dan kan iedereen weer in levende lijve van je genieten!!
    Tot die tijd... veel plezier en pas goed op elkaar!!
    Dikke X

  • 13 April 2010 - 16:23

    Ruben:

    Supertof verhaal Bassie en Matt!! Ook bruut dat je ff Steve Irwin ging na doen Bassie haha.....

    En tja wass mussen wir uber der Deutschen sagen...Sie winnen immer ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Sebastian

voor meer foto's: http://sebasjeh.nl.picturepush.com/

Actief sinds 30 Jan. 2010
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 13309

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 23 Oktober 2014

Georgie

02 Maart 2010 - 04 Mei 2010

South Africa

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Skieen

25 Oktober 2009 - 30 November -0001

Werken in Spanje

Landen bezocht: