Capetown! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sebastian Wind - WaarBenJij.nu Capetown! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sebastian Wind - WaarBenJij.nu

Capetown!

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

30 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dag allemaal! Dit keer een verhaal vanuit Capetown. Bedankt voor jullie reacties, het is erg leuk om weer de reacties te lezen, geeft een goed gevoel!! Mattijs en ik zijn vrijdag vanuit Hermanus doorgereist naar Kaapstad. Dit was ongeveer 1,5 uur rijden. We kwamen rond 23:00 uur 'savonds aan en het was een grote drukte hier in (Longstreet). Deze (lange) straat, staat bekend om de vele hostels, kroegen en restaurants.
We zitten in een ontzettend gezellig hostel met ongeveer 40 man en iedereen kent elkaar en er wordt nonstop gedronken en gegeten! De dagen hier zijn erg lang (elke nacht 2/3 uur slaap) en veel activiteiten zoals de tafelberg, robben eiland, townships. Kaapstad is een erg bijzondere stad waarbij je aan de ene kant de zee hebt en de andere kant het tafelgebergte wat een prachtig uitzicht geeft over heel kaapstad. Serieus ongelovelijk! Het weer is eigenlijk altijd goed als at en ik activiteiten doen.
We hebben hier in 4 dagen; De townships bekeken in kaapstad, de tafelberg beklommen(met een superstijle kabelbaan), robben eiland bekeken, het nieuwe stadion bezocht en de beroemde wijntour in stellenbosch gedaan. Al met al in 4 dagen tijd met elke dag uitgaan en feest. Op een of andere manier krijg je gewoon dubbel zoveel energie hier :D

We zijn eerst zondag naar een township geweest met een inwoner van deze township (Langa) zijn naam betekende welkom (de afrikaanse naam ben ik vergeten). Hij heeft ons meegenomen de township in om 9 uur sochends. We zijn eerst naar de kerk geweest, wat een ontzettend vette ervaring was. Het is gospel achtig en gewoon super goeie wakeup call met happy songs en veel dans. Na een halfuurtje in de kerk zijn we verder de wijk in gegaan.
We mochten bij mensen in hun huis (nouja huis) kijken en in de shacks (huizen van golfplaaten en oud hout) beetje de reclame filmpjes van goede doelen op tv. Het speciale hier in zuid-afrika is dat het verschil tussen arm en rijk niet om aan te zien is. Zo staat er een mooi vrijstaand huis en je buurman heeft een krot en staat op 10 meter naast je. Alle huizen zijn ook gelabeld met bordjes van AdT een security survice met armed response. En erg hoge muren. Goed dat vond ik heftig om te zien. De mensen in de townships waren echter heel aardig en vriendelijk en vooral de kleine kindjes zijn erg schattig. :x
De tour duurde ongeveer 2,5 uur tot 12 uur. Daarna zijn we met de boot naar robbeneiland geweest. Waar de wereldberoemde gevangenis staat waar Nelson Mandela +- 13 jr heeft vast gezeten. We hebben in 3 uur een geschiedenis les gehad hierover en een rondleiding over het eiland. Het interresante is dat de Nederlandse invloed in dit land zo ontzettend groot is geweest. Na deze 3 uur kwamen we ongeveer om 16:00 uur weer aan wal en het was nog heerlijk weer en er was geen wolkje te zien bij de tafelberg... Dit was het juiste moment om aan het eind van de dag deze ook maar mee te pakken. Mat en ik hebben een taxi gepakt en zijn met een kabelbaan de tafelberg omhoog gegaan, schitterend!! We hebben erg mazzel gehad met het weer! Na deze heftige dag kwamen we om 7 uur terug in het hostel en hebben we lekker gefeest. De volgende dag (gister) hebben we de wijntour gedaan dus waren we zowat 24 uur erg vrolijk!
Ik ga een eind breien aan het verhaal, ik heb zoveel te vertellen over deze schitterende plek!
Morgen vertrekken we richting Namibie, ga het missen hier in kaapstad!!


Xxxxx en veel liefs

  • 30 Maart 2010 - 15:07

    Jan:

    Goed om weer verhalen van jou te lezen!Veel plezier in Nambie!!!!
    xxxxxxx

  • 30 Maart 2010 - 16:18

    Malissa:

    Sebas!

    Ik word steeds jaloerser! Vooral omdat ik hier gewoon aan het werk ben en het ook ineens weer begint te regenen!
    En oh ja, de tante van Frans Bauwer is dood geschoten, zo krijg je toch nog iets van het Nederlandse 'nieuws' mee.. haha!
    Ga zo door!

  • 30 Maart 2010 - 19:19

    Jos:

    goed verhaal bas, 24 uur vrolijk zijn is altijd de moeite waard. :P Viel spass in Namibie. :D

  • 30 Maart 2010 - 20:49

    Erene:

    Hoi Sebas,

    Neem je nog een flesje wijn mee naar nederland? Fijn dat je zo geniet. Ik zou wel even een kijkje willen nemen daar bij jullie. Rustig aan doen en tot gauw!
    Dikke kus.


  • 31 Maart 2010 - 04:02

    Ewout:

    Yo Bassie, volg jullie op de voet (elke reisverslag;)). Klinkt supervet allemaal! Ik ga er ook naartoe (ooit, hoop ik!). Ik zou zeggen ga zo door en groeten aan matt! Wel een b'tje bliev'n zuup'n he....

  • 01 April 2010 - 09:00

    Leontine:

    Hey Sebas, was het nog gelukt met je dagboek? Kon je niet vinden op facebook, maar heb leuke foto's!!! xx

  • 01 April 2010 - 16:44

    Heleen & Piet:

    Hoi Sebas,

    Wat leuk om alles zo te lezen! Wat heb je al veel gezien! Wil je nog wel terug naar Nederland? Ook leuk dat je nu zoveel foto's erop hebt gezet! Hier gaat alles verder goed. Heel erg veel plezier daar!

    Groeten,
    Piet & Heleen

  • 01 April 2010 - 16:51

    Lisanne:

    Heey Sebas!

    Nou, ik hoef niet te vragen hoe het met je gaat, want volgens mij heb je het daar super naar je zin:D!
    De foto's van die haaien zijn echt super gaaf, maar ook super eng! Echt respect dat je daarmee hebt gezwommen ook al zat je dan ook in een kooi;)! En nu ben je denk ik alweer in Nabimbie! Kom ik aan met mijn verste reis Tenrife! Hahah!

    Hier gaat verder alles goed! Zit nu heerlijk in de toetsweek! Maar tot nu toe gaat het goed!

    Heel erg veel plezier nog!

    Liefs Lisanne

  • 02 April 2010 - 03:49

    Johan:

    Sebas jongen, doe je wel een beetje rustig aan! Wel een beetje aan de vitamintjes denken he! Kerel veel plezier daar nog, ik maar op kantoor en jij lekker in de zon en op de tafelberg!

    Have fun amigo!

  • 04 April 2010 - 17:31

    Ruben:

    Ouwe gekke negers! Heel veel plezier in Namibie...De fotos moet je echt laten zien als je terug bent, ben enorm benieuwd!

    xxxxxxxxx

  • 04 April 2010 - 17:33

    Jelmer:

    klint goed jonge die verhalen van jullie! ben benieuwd naar jullie fotos! zie julie over een paar weekjes en de groeten aan tijs. Ciao

  • 04 April 2010 - 17:53

    Marloes G:

    Dag Sebas,

    Wat een mooie verhalen lees ik allemaal zeg! Ik hoop dat je ervan geniet..!

    Maak er wat moois van!
    *Loes

  • 05 April 2010 - 14:31

    Sebastian:

    Leontine, zoek anders op s_dewind@hotmail.com

    xx

  • 05 April 2010 - 15:22

    Sebastian De Wind:


    Even snel wat antwoorden:

    - Ik probeer wijn mee te nemen.
    - Dagboek is weer terecht!
    - 24 uur genieten is heerlijk, maar ben blij dat Poemie (onze liefste kokkin uit Zimbabwe) heerlijk gezond voor ons kookt in Namibie!
    - Ik wil eigenlijk nog wel een paar maanden langer blijven.
    - Als ik terug ben gaan we lekker foto's kijken :D!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Sebastian

voor meer foto's: http://sebasjeh.nl.picturepush.com/

Actief sinds 30 Jan. 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 13303

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 23 Oktober 2014

Georgie

02 Maart 2010 - 04 Mei 2010

South Africa

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Skieen

25 Oktober 2009 - 30 November -0001

Werken in Spanje

Landen bezocht: