Swakopmund - Etosha National Park - Zambia - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Sebastian Wind - WaarBenJij.nu Swakopmund - Etosha National Park - Zambia - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Sebastian Wind - WaarBenJij.nu

Swakopmund - Etosha National Park - Zambia

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

12 April 2010 | Namibië, Windhoek

Hallo allemaal! vandaag maar weer een reisverslag. Mat en ik moeten ong 8 uur wachten op de bus naar zambia (Livingstone-Victoria Falls). We zitten op dit moment in Windhoek en na alle mooie natuur in Namibie is het erg raar om te zien dat deze hoofdstad zo verpaupert is. Een goede reden om dan maar veilig in een internetcafe te zitten :).
We hebben net afscheid genomen van onze reisgroep van Nomand Tours waar we 13 dagen mee hebben gereist. Eigenlijk zouden we maar 7 dagen mee en afstappen in Swakopmund, maar Hernus de Tourguide kon ons voor een mooie prijs meenemen naar de Himba Tribe, Spitskoppe en Ethosha Nationalpark. Ik ben erg blij dat we dat hebben gedaan!! Spitskoppe was weer totaal andere natuur, het is ook niet uit te leggen eigenlijk (ik zal binnenkort wat foto's erop gooien) We hebben op de berg geslapen met 8 personen, vanaf deze berg kijk je uit over de hele savanne en word je wakker met zonsopkomst. In dit gebied hebben Mattijs en ik wat mooie siluet foto's kunnen maken en hebben we een bushwalk gedaan van 1,5 uur. De volgende dag zijn we richting Ethosha gereden en hadden we voordat we daar aan kwamen nog een stop in het gebied waar Himba's leven. Dit is een stam die nog traditioneel leeft naar hun eigen cultuur. Als je er rondloopt voel je je niet echt gemakkelijk als blanke, maar de mensen zijn erg gelukkig (al stinken ze ontzettend). Ze hebben een rood goedje op hun huid gesmeerd en ze gebruiken amper water, ze geloven dat rook ook reinigt. De himba kindjes waren wel erg schattig, gingen op mn nek zitten en wouden je hand vast houden (meteen rode handen, maar ach dat was je er wel weer af). De vrouwen dragen alleen een lapje en veel sieraden, en hebben een band om de nek als ze nog geen man hebben en wel vruchtbaar zijn. De vrouwen maken de hele dag sieraden en pap voor het eten. Eigenlijk leven ze met helemaal niks en er zijn ontzettend veel muggen in hun huisjes. We zijn ongeveer 2/3 uur in hun leefgebied geweest, daarna zijn we naar ons kamp gegaan waar we sliepen in de middle of nowhere (alweer) met alleen 2 douches (in de openlucht douchen is echt nice :)! 's avonds heeft Poemizela weer heerlijke pap gemaakt met beef en spinazie in sate saus. De volgende dag zijn we verder gegaan naar Etosha, hier zouden we 2,5 dag safari hebben. En omdat Mat en ik nog geen katten hebben gespot kwam dit goed uit :D! De 1e avond hadden we een gamedrive in het grootste park van Namibie (22.700 km².) Een kwart van de oppervlakte bestaat uit zoutmeren (pans) waarvan de Etosha pan alleen al 4.590 km² groot is. Deze zoutmeren zijn ook erg apart om te zien. De eerste dag hadden we weinig geluk en zagen we voornamelijk Kudu, Springbok, Zebra, Giraffes, Jackals (liepen ook in ons kamp). De 2e dag hadden we meer geluk en zagen we 3 Hyena's erg dichtbij (5 meter van onze truck) Lelijke diknekjes met hun vieze lach! Maar het beste van onze safari kwam de laatste dag en waarschijnlijk zullen we dat nooit meer in ons leven zien. We zagen een Luipaard op 1/2 meter van onze truck en deze ging zelfs poseren!! Zowieso schijnt het erg zeldzaam te zijn ze te zien en als je ze ziet zijn ze binnen no-time weg. Ik heb dan ook mijn mooiste foto in mn leven gemaakt :P! Vervolgens hebben we nog een Cheetah gespot die zijn prooi aan het opeten was en een jackal die het wou stelen!! Goed de foto's komen nog en anders als ik terug ben want in dit gare stadje hebben ze geen cardreaders.
Vanavond hebben we een nachtbus naar Zambia (Livingstone-Victoria Falls)

Xxx!!

• 12 April 2010 - 12:17

Engelien:

Hey Sebas,

Via mail krijg ik je updates, erg leuk om ze te lezen! Ik ben 10 mnd in Zuid Afrika geweest en heb ook rondreis gemaakt, echt super mooi!! Altijd leuk om verhalen van andere mensen te lezen!! Ga zo door en ik ben benieuwd naar foto's, vooral van Namibia en Himba's =D

Goede reis naar Zambia!

xxx Engelien

• 12 April 2010 - 16:08

Marleen:

Heey neefje, klinkt super! volgens mij heb je het enorm naar je zin, en jeetje wat een ervaringen rijker ben je als je straks weer terug komt. Schiet eens op met die foto's! ;) lfs x

• 12 April 2010 - 19:55

Erene:

Hoi Sebas,

Nu nog even niet op facebook hoor, Ik snap er nog niet zoveel van. Dit gaat makkelijker. Wat weer een mooi verhaal. Ben je ondertussen niet net zo bruin als de mensen daar?
    Kan je haar al in een staartje, of heb je een haarband? Geniet er nog maar van want het gaat nu wel snel. Voordat je het weet ben je weer hier.Ben benieuwd naar je foto,s. Die vorige foto,s waren ook erg mooi en voor ons onvoorstelbaar. Lieve Sebasje tot gauw en een dikke kus maar weer ook voor Mattijs!

• 13 April 2010 - 07:31

Arjan:

mooi verhaal weer bassie.
    heb je die mensen van die stam nog gevraagd of ze niet zo´n ketting voor jou hadden? vruchtbaar en vrijgezel(of heb je daar al een neger aan de haak geslagen)

• 13 April 2010 - 16:30

Ruben:

Wat super dat je een Luipaard van zo dichtbij hebt gezien!!! De hele tijd als ik je verhalen lees zie ik Discovery / National pictures met jou en Matt op de voorgrond hahaha....

En heb je ook nog Timmo en Pumba gezien ? :P

Ik hoop dat je het rode goedje van je af kon krijgen :P

Nog veel plezier daar en tot het volgend verhaal schatjes :D

xxxxxxxxx liefs

• 13 April 2010 - 21:26

Sebastian De Wind:

Haha nee nog geen negerin aan de haak geslagen ;)
    De kokkin van onze laatste reis wou wel vaak met me naar de bar, en natuurlijk altijd extra eten. Maar nee wie weet hier in zambia ;p

En ruub ik heb timon en poemba al gezien ;d vet droge beestjes! Xx

• 13 April 2010 - 21:27

Sebastian De Wind:

Haha nee nog geen negerin aan de haak geslagen ;)