Coffee-Bay - Buffelo-Bay - Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Sebastian Wind - WaarBenJij.nu Coffee-Bay - Buffelo-Bay - Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Sebastian Wind - WaarBenJij.nu

Coffee-Bay - Buffelo-Bay - Hermanus

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

24 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Hermanus

Hoi iedereen! Ik heb hier in Hermanus eindelijk een normale computer gevonden die ook dvd's kan lezen. Er staan dus wat nieuwe foto's op! Het volgende reisverhaal gaat verder vanuit Lesotho naar Coffee-bay. Dit was een erg lange reis van ongeveer 10 uur reizen. De laatste 2 uur waren het ergst aangezien er alleen maar gaten "Potholes" in de weg zaten en koeien op de weg stonden, echt veel koeien ook. (levensgevaarlijk).Het is niet voor niks dat er zoveel koeien zijn maar daar kom ik nog op terug. Na 2 uur slingeren met onze adequate chauffeur waren we bij het hostel. Een heerlijk hostel met een bar, goed eten, vriendelijk personeel, goede douches, bedden en goedkope drank. Coffee bay ligt aan de zuid coast. Het is gelegen tussen kliffen en de indische/atlantische oceaan. Ik heb weinig plekken gezien die zo mooi waren. Natuurlijk hebben we mede daarom onze eerste avond een mooi feestje gebouwt met amerikanen, nederlanders en duitsers. We hebben killerpool gespeeld (poolen met last man standing, het is de bedoeling dat je elke beurt een bal erin pot, 2x missen is verloren) Ik had de killerpool gewonnen en won een dagtour voor de volgende dag. Mijn overwinning is groots gevierd! Voor Matt was de drank wat teveel en ik heb het geweten toen we terug waren in onze dorm. Een arme chineze jongen had zijn slippers eronder en matt heeft de rest uit het raampje gedaan, hehe. Maargoed na 5 uur slaap moesten we dus mee met die gewonnen dagtour! Dit was zo geweldig! We hebben gehiked over de kliffen en soms was het echt gewoon eng. Klimmen op kliffen van 10-12 meter hoog, een stap verkeerd en je viel op de rotsen. Helemaal als je een kater hebt is dit echt onverantwoord. Mattijs zijn gezicht van dan ook geel, wit gekleurd. Voor hem was het dan ook meer overleven. Maar de natuur, zo wild en zo puur!
De cultuur;allemaal ronde huisjes waar men in leeft. de vrouw zoekt naar brandhout en doet vrijwel alles. (hele boomstammen op hun hoofddragend) Als man kan je dus een vrouw kopen voor 20 koeien (vandaar zoveel koeien). In coffee-bay zijn we totaal 3 dagen gebleven, ik heb nog geprobeerd te surfen, maar dit was erg lastig toch nog wat vaker oefenen!

Tot slot: Nu zijn we in Hermanus (rijk en blank plaatsje) Gister avond bij het vuur hele gesprekken gehad over zuid-afrika met 2 zuid-afrikaanse mensen en 10 canadezen. Het is leuk om de geschiedenis te leren van dit land. Er is veel Nederlandse invloed geweest hier met generaal de Wit, de VOC, en de britten waren ook geen lievertjes toen ze hoorden dat er goud en diamanten te vinden waren. Je voelt dan ook nog steeds de spanning (inpikken van het land en strijd van wie het land is) ook het verschil tussen de townships en de plaatsen als dit maken het erg moeilijk voor de gehele bevolking er wat van te maken. Het is dus ook erg leerzaam ;)!

Morgen gaan we Cage-diven met witte-Haaien, ik schijt nu al in mijn broek maar het schijnt een super ervaring te zijn. Mattijs wou het erg graag en ik heb zo het idee: "nu kan het en nu ben ik hier". Ik wil graag sky-diven in Swakopmund in Namibie en dan gaat hij ook met mij mee ;). Ik laat jullie snel weten hoe het is gegaan met onze haaivrienden in de grote oceaan :|.

xx en veel liefs!


  • 24 Maart 2010 - 11:38

    Marloes:

    Wat een mooie foto's en verhalen Sebas. Fijn om te lezen dat je zo geniet.
    Liefs

  • 24 Maart 2010 - 12:49

    Jan En Erene:

    Dag lieve Sebastian,
    mooie foto's en een leuk verhaal! Heb veel plezier en laat je niet opeten door de haaien.

    xxxx en liefs!!!!!!!

  • 24 Maart 2010 - 13:09

    Malissa:

    Wauw, ik ben echt jaloers!
    Wat een belevenissen zeg en wat een supermooie foto's!
    Heel veel sterkte met de haaien..!

  • 24 Maart 2010 - 13:34

    Britt:

    Hee sebas!

    Wat een super mooie omgeving zeg! Echt hele mooie foto's.
    Ik zou graag willen vertellen wat voor fantastisch je allemaal mist hier in het spannende Assen, maar ben bang dat ik niet tegen jouw verhalen opkan.

    Ben jaloers!!!

    goede reis!

    liefs

  • 24 Maart 2010 - 16:01

    Tinie:

    Heey Sebastian, Wat maak jij toch geweldige dingen mee. Geniet ervan, maar doe wel voorzichtig ook met die haaien. brrr

    liefs..

  • 24 Maart 2010 - 18:46

    Ruben:

    Wat tof Bassie! Ik neem aan dat jij meteen wat koeien hebt gejat om een dame te 'scoren' ;)

    Het doet me goed om te lezen, dat je ook daar de boel op zn kop hebt gezet met je party-mind :D Alleen jammer van Matias, wens hem nog sterkte met recoveren...

    Enorm veel plezier met de Great White....ben erg benieuwd hoe je dat hebt ervaren!

    Lieeeefs & kusjes

  • 24 Maart 2010 - 20:55

    Jos:

    Mooi verhaal bas, laat die haaien een poepie ruiken!! Maar dat zal geen probleem worden volgens mij! :D


  • 24 Maart 2010 - 21:05

    Erene:

    Hee lieve Sebasje,

    Wat een prachtige foto,s.
    Ik heb liever niet dat je dat met die haaien gaat doen hoor. Maar ik denk dat je je niks aantrekt van wat je moeder vindt. Dus doe het dan maar, maar goed uitkijken hoor.Bedankt voor je sms-je. Dikke kus ook voor Mattijs.

  • 24 Maart 2010 - 21:17

    Ina:

    Hey Bassie,'mooie verhalen en prachtige foto's, vooral die ene met die lekkere"bobvink"
    Groetjes en hou je maatje een beetje in de gaten he met z'n "hangover"

  • 25 Maart 2010 - 00:35

    Niels:

    Geestverruimende ervaringen lees ik allemaal, heel tof bassie.
    Wil je alsjeblieft jezelf in het vervolg behouden om mijn familie naakt op de foto te zetten :S

    laters nKu

  • 25 Maart 2010 - 17:36

    Arjan:

    mooie pics bassie en hf bij de haaien.
    volgens mij is de patat op dat bord van jou geen zuid afrikaanse specialiteit hoor....

  • 26 Maart 2010 - 11:48

    Sebastian:

    Arjan, Als je hier in de grote steden bent, krijg je alles geserveerd met patat. Voor tradioneel afrikaans eten moeten we in de dorpen zijn. owja KFC zijn ze al helemaal fan van elk dorp/stad heeft er een.

  • 26 Maart 2010 - 11:59

    Jan:

    Grote haaien!
    Was je ook bang?

    xxx

  • 26 Maart 2010 - 13:22

    Sebastian De Wind:

    Niet echt bang, ik had het erger verwacht. In de kooi is het wel heel spannend en ben je erg op je hoede, maar al snel heb je door dat het erg veilig is (als je je handen en voeten gewoon binnen de kooi houd. Het water was wel erg koud (ong 12-13 graden) na 20 min in het water is het dan wel om in de zon op te drogen!

  • 26 Maart 2010 - 18:43

    Henriette:

    He Sebas,heerlijk om jullie verhalen te lezen. Wat een belevenissen zeg!! Ik blijf jullie volgen. Geniet er nog van. Groeten, ook voor Mattijs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hermanus

Sebastian

voor meer foto's: http://sebasjeh.nl.picturepush.com/

Actief sinds 30 Jan. 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 13294

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 23 Oktober 2014

Georgie

02 Maart 2010 - 04 Mei 2010

South Africa

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Skieen

25 Oktober 2009 - 30 November -0001

Werken in Spanje

Landen bezocht: