Het Krugerpark en Swaziland - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sebastian Wind - WaarBenJij.nu Het Krugerpark en Swaziland - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sebastian Wind - WaarBenJij.nu

Het Krugerpark en Swaziland

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

12 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ik ben weer in het internetcafe naast ons hostel in St.Lucia.
Om even bij mijn verhaal te blijven van het kruger; We kwamen ong om 18:00 uur aan in het hostel. Het hostel was een soort kamp met allemaal boomhutten, die super chill waren ingericht met lekkere bedden, ventilator, douche toillet en balkon. Samen met ons sliepen hier ook kikkers, muizen, krekels. Het kamp is gelegen naast het kruger. Waar dus alle beesten ook leven behalve leeuwen. De faciliteiten werden gedaan door Margret (super lieve afrikaanse) die scheen al oma te zijn (terwijl ze eruit zag als eind 30 maar dat terzijde) Zij en haar collega's kookten voor ons. Elke dag een afrikaans buffet (boboti en heerlijke curry soepjes) en ontbijt. Tijdens de buffetten kregen we gezelschap van aapjes (basterds) en een soort Jynx achtige kat (die ook een steak kreeg)

Overdag hebben we gamedrives gedaan in het kruger. Met een soort Steve irwin ga je dan het park in en ga je op zoek naar alle beesten. Zo gaaf!! Je ziet alle beesten op 2 meter afstand, behalve die katten dus :(. Maar neushoorns, nijlpaarden, zebra's, olifanten (hele families) krokodillen, giraffes, aas-gieren, adelaars en super veel andere vogelsoorten. Je rijd dus de hele dag van 8 tot 18:00 in een 4x4. Dit hebben we twee dagen gedaan. Daarna volgde een bushwalk om 6 uur sochtends. We gingen met Ronald op pad. Ronald is de manager en was een afrikaan met grote handen en een grote gun. We hebben die ochtend nog weer buffelo gezien. Deze waren niet zo aardig en we moesten via een omweg langs hen heen. We scheten em weer bagger!
Ik kan zoveel vertellen over kruger, maar de rest doe ik als ik thuis kom!

Na het kruger zijn we met een andere guide naar de blyde river canyon geweest. Waar mattijs en ik op rotsjes boven de afgrond hebben gezeten! De foto's zijn echt super en de ervaring uniek, ik heb nog nooit zulke mooie bergketens en uitzicht gezien. Onze guide was een aparte vent die alleen maar zat te praten en domme grapjes maakte over zuid afrikanen en europa, ipod maar opgezet en verder prima terug rit gehad naar pretoria. Hier werden we opgevangen door ilza, een super aardige vrouw die een beetje de moeder van het hostel was. (ze belde voor eten, knuffelde graag en regelde alle daagse dingetjes). Die dag daarna gingen we voor het eerst met de bazbus naar Swaziland. We moesten de grens over en kwamen in een erg bergachtig en groen gebied. Hier is meer armoede (half afgemaakte huizen en veel golfplaat huisjes). Locals drinken om 10 uur al alcohol in de lokale bus. Zegt genoeg denk ik. In Swaziland hadden we een hostel midden in het natuur reservaat. Ontbijten met Struisvogels en we hebben een mooie bergwandeling gemaakt. We waren verdwaald en zaten op den duur 3 uur zonder water met gevoelstemp. van 40 graden. Maar een erg mooie wandeling in de ongerepte natuur, waar je bordjes tegenkomt (pas op voor krokodillen en nijlpaarden) Nijlpaarden zijn het gevaarlijkste en rennen 45 km per uur. Je moet altijd kijken in zo'n gebied waar bomen staan waar je eventueel in kan klimmen want rennend win je het niet. Uniek aan deze bergwandeling was dan ook "zonder gids door het moeras en het natuurreservaat" Aan het eind van onze wandeling toen we vlakbij het hostel waren kwamen we een ranger tegen (weer hele grote en een gun) hij zei dat hij ons zou beschermen tegen gevaarlijke beesten en mensen. Nou bedankt na 5 uur lopen komen we 'm tegen bij ons hostel haha.

Na swazi zijn we nu in St.Lucia. Gister een nightdrive gehad in "opnieuw" een natuurreservaat. Het was echt leuk, we zijn met zijn 4 in een jeep geweest en veel cherry gedronken onderweg. Ik heb een kameleon op mn hand gehad en we zagen de beesten bij nacht (wat een unieke ervaring is).

Mattijs heeft net 4 gb aan foto's weg gebracht hopelijk kunnen we binnenkort wat op internet gooien via zijn toestel. Die tele lens die ik mee heb is super trouwens, vogels alles heerlijk dichtbij en super scherp!

• 12 Maart 2010 - 09:10

Helen:

Heeeey Sebas!

Klinkt echt super allemaal!!!

Heeeeeel veel plezier en ik blijf je volgen hoor :)

xxx Helen

• 12 Maart 2010 - 09:52

Erene:

Oh Sebas wat maak jij wat mee zeg. Wat een ervaring. Ben erg benieuwd naar je fotos. Fijn om regelmatig wat van jullie te horen.
    Veel genieten en kijk uit voor krokodillen en nijlpaarden.

Dikke kus Erene

• 12 Maart 2010 - 17:45

Ruben:

Sjonge jonge Bassie...volgens mij word je 1 met de natuur daar :P Alleen maar dieren...Erg tof om te lezen! Ook super dat jullie alleen een wandeling zijn gaan doen, lijkt me soms erg scary haha Maar dan heb je elkaar gelukkig nog :P

Ik neem aan dat je bij de lokale mensen in Swazi hebt gevraagd of je ff mee mocht drinken, jou kennende ;)

Tot de next update! Im jaloers!!!

En groeten aan Matieus

• 12 Maart 2010 - 18:35

Arjan:

Yo Bassie ben net terug van een weekje skien, erg cool om je verhalen te lezen.
    zitten er nog wat lekkere negerinnen voor je bij?

groet Arjan

• 13 Maart 2010 - 18:24

Heleen:

Hallo Sebas,

Wat leuk om je verhaal te lezen. Ik heb soms erg moeten lachen! Wat een schitterende ervaring maak jij mee! Als je terug bent dan wil ik graag een keertje komen kijken om al je foto's te zien.

Veel plezier en nog een hele fijne reis! En ik blijf je volgen.

Liefs Piet & Heleen

• 13 Maart 2010 - 19:46

Kiki:

Hey Sebas! Wat gaaf dat je aan het reizen bent! Zuid Afrika..Goeie Keus!!En nu al zoveel gezien! Heel veel plezier, geniet ervan!!
    Xx Kiki

• 13 Maart 2010 - 21:04

Rike:

sebas!! cool! zo'n wandeling zonder gids!! idd goed advies! de boom in!!!!!! ook nog ff piesen!? of zijn hippo's daar niet gevoelig voor? we reizen met je mee! en we hopen dat je goed geniet! st. lucia... leuk! 1 lange hoofdweg... ik reis toch ook nog een beetje mee op memory lane...

• 14 Maart 2010 - 17:35

Marlenos`:

Hey Sebas!

Alweer zo'n adventure! Echt leuk om te lezen, zo'n vette ervaring joh!
    Wacht met smart op je volgende update ;)

Dikke kus en groetjes aan Mattijs!

• 15 Maart 2010 - 13:11

ha ha!

Ik zie je al in een boom klimmen met zon nijlpaard achter je aan...

Maar super om je verhalen te lezen zeg! Heb je inmiddels al een leeuw gezien?

xx

• 15 Maart 2010 - 13:12

ha ha!

Ik zie je al in een boom klimmen met zon nijlpaard achter je aan...

Maar super om je verhalen te lezen zeg! Heb je inmiddels al een leeuw gezien?

xx

• 15 Maart 2010 - 13:13

Malissa:

Fijn dat mijn reactie er twee keer op komt zeg!